|
 |
Mobil Sağlığın Geleceği
Günümüz trendlerinin ve 2018 tahminlerinin yer aldığı rapora göre; mobil sağlık uygulamalarının 2013 yılında global pazardaki değeri 6.336.000 $ olarak belirtilmiştir. 2018 yılında ise bu değerin, %26.7'lik büyüme ile 20.683.000 $ olması beklenmektedir.
|
 |
Deloitte, Mobil Sağlığın
Bir Yılını İnceledi
Deloitte araştırma şirketi, Amerika'daki mobil sağlık kullanıcıları üzerinde yaptığı çalışma sonuçlarını bir infografikle sundu.
Mobil sağlığın gelişimi, mobil cihaz kullanıcılarının sağlık bilgisi arama yönelimi ve kullanıcı gizliliği gibi konuları değerlendiren araştırma geride bıraktığımız yılı mobil sağlık konusunda en iyi özetleyen çalışmalardandır.
|
 |
Mobil Sağlığa Akademik Kaynak
Mobil sağlık uygulamaların gelişiminin daha sağlam ve güvenilir olması için, mobil sağlık alanında yapılan bilimsel çalışmaların bir araya getirildiği mHealth Evidence portalı oluşturuldu.
Johns Hopkins Üniversitesi önderliğinde hazırlanan portal, mobil sağlık konusunda literatür sağlamakta ve online bir referans aracı olarak kullanılmaktadır.
|
 |
FDA Mobil Sağlık Düzenlemeleri
FDA, mobil sağlık uygulamalarıyla ilgili düzenlemelerini güncelledi. 2013'ün Kasım ayında ise, yaptığı düzenlemeleri ayrıntılı bir şekilde analiz eden bir e-kitap sundu.
|
 |
Mobil Sağlık Uygulamalarının
Güvenliği Sorgulanıyor
mHealth destekçilerinden Happtique Platformu Monkton Health'in iki sağlık uygulaması için verdiği sertifikayı güvenlik açığı gerekçesiyle askıya alma kararı verdi. Mobil sağlık uygulamalarının piyasaya sunuluşundan bu yana gündemde olan güvenlik sorunu bu kez somut bir örnekle karşımıza çıktı.
|
 |
Popüler Uygulamadan
Önemli Veriler
2013 yılına damgasını vuran mobil sağlık uygulamalarından biri olan, Mango Health; 1 milyonun üstünde kullanıcı sayısına ulaştıktan sonra bir rapor yayınladı.
Kullanıcıların uygulamaya bildirdiği ilaçların %64'ünün reçeteli ilaç olduğu, diğerlerinin ise OTC ürünü olduğu belirtilmiştir. En çok kaydedilen ilaçların Lisinopril, Xanax ve Synthroid olduğu tespit edilmiştir.
|
 |
Apple Store'dan Medikal Destek
Mobil cihazları destekleyen en büyük uygulama mağazalarından biri olan Apple Store, gelişen mobil sağlık uygulamalarını göz önünde bulundurarak, sağlık profesyonellerine yönelik özel bir kategoriyi kullanıcılarına sundu.
Medikal eğitimden hasta değerleri takibine, hemşirelikten bireysel bakım uygulamalarına kadar bir çok sağlık uygulamasına bu kategoriden ulaşabilme imkanı doğdu.
|
 |
Orion Health Bizden Biri
E-sağlık teknolojisinin global lideri Orion Health, Avrupa ve Orta Doğu'daki başarılarını desteklemek ve Avrasya Bölgesi'ndeki pazarı değerlendirmek amacıyla Türkiye ofisini açacağını duyurdu.
|
 |
"Dijital İmza" Onaylandı
Avrupa İlaç Dairesi (EMA), 2013 Eylül ayından itibaren belli prosedürler için "dijital imza" uygulamasını hayata geçirdi.
|
 |
Amerika, Büyük Veriyi Onayladı
Beyaz Saray, ilaç sektöründe klinik araştırmaların gelişmesi adına büyük verinin kullanım yetkilerini yıl içinde aldığı kararla arttırdı. Alınan karar doğrultusunda Clinical Trials internet sitesi geliştirilmeye başlandı.
|
 |
Pfizer Çevrimiçi
Pfizer; ön klinik araştırmalarda kolaylık sağlayacak ve projelerin maliyetini kısmen azaltacak, ilaç sektörünün en büyük online araştırma platformlarından AssayDepot ile anlaştı.
|
 |
Pfizer İngiltere'de Dijital Satış Temsilcisi
Pfizer, İngiltere'de birinci basamak doktorlarını artık dijital ortamda ziyaret edecek. Hem personelden hem de zamandan kazanacak olan kurum, dijitalin avantajını lehine kullanıyor gibi görünüyor.
|
 |
İlaç Sektörü İçin Veri Madenciliği
İlaç sektörünün kullanımına sunmak amacıyla "İlaç Keşfi İçin Veri Madenciliği" adlı bir e-kitap yayınlandı. İlaç sektörü odağında ve sektörün değişkenlerine uygun bir şekilde derlenen kitap, Ar-Ge'nin dijital yolunu oldukça aydınlatıyor.
|
 |
İlaç Sektörüne Büyük Veri
Kullanma Kılavuzu
İlaç sektörünü özel olarak ele alan ve sektörden örneklerle okuyucusuna büyük verinin nasıl analiz edileceğine ve bu verilen nasıl kullanılacağına dair bir e-kitap yayınlandı.
|
 |
Dijital Dinleme
Sağlık İçin Değerlendi
Hastaların tedavi ya da ilaç yöntemlerine ilişkin sosyal medya paylaşımlarını derleyen ve bunları sağlık hizmeti sunucuları ile hastalar için anlamlı hale getiren Treato şirketi 14 buçuk milyon dolar değere ulaştı.
|
 |
Sağlıkta Dijitali En Etkin
Kullanan Ülke Belli Oldu
Bloomberg News yazarlarından Jordan Robertson, kaynak olarak kullandığı araştırmaya göre, birinci basamak sağlık hizmetlerinde görev alan doktorların dijital kayıt kullanımlarına göre bir sıralama yapmıştır. Yapılan sıralamaya göre, Norveç ve Hollanda birinciliği paylaşmıştır.
|
 |
Dijital Sağlığın 20 Önemli İsmi
InformationWeek Healthcare, 2013 yılında sağlık sektöründeki bilgi teknolojisine yön veren 20 lideri sıraladı.
|
 |
Google Glass'la İlk Ameliyat
Cerrah Dr. Rafael Grossmann, Google Glass ile yaptığı operasyonlardan birini yayınlayarak, Google Glass'ı cerrahi alanda kullanan ilk doktor oldu.
|
 |
Twitter, Hastalıkları Takipte
Twitter, halk sağlığıyla ilgili uyarıları bildirmek için Everyday Health ile el sıkıştı.
Bu ortaklık sayesinde, grip salgını başta olmak üzere, tehlikenin olduğu bölgelerde tweetler ve etiketler aracılığıyla bölge sakinlerine aşı programları hakkında bilgilendirme yapılmaya başlandı.
|
 |
Acıbadem Mobil'in
Yükselişi Gözlerden Kaçmadı
Reuters'de yer alan yayında, Acıbadem Mobil Sağlık Hizmetleri'nin, büyüme hızıyla Avrupa mobil sağlık pazarında hakimiyet kurma yolunda ilerlediğini açıkladı ve iş modelini örnek göstermiştir.
|
 |
IMS Health
Sosyal Medyaya Adım Attı
Dünya sağlık ve ilaç sektörüne anlık ve detaylı satış verisi ve analizi sunan IMS Health, ilaç sektörüne odaklanmış dijital monitoring firması Semantelli'yi satın aldı.
Bu satın alma ile IMS Health, geleneksel veri toplama yöntemlerinin ötesinde sosyal medyadan da anlık veriyi toparlayıp, işleyerek müşterilerine sunmanın hazırlıklarına başladı.
|
 |
İlaç Sektörü Bir Araya Geliyor
Pharma Power Conference etkinliği 20 Şubat 2014 tarihinde sekizinci kez sektörü bir araya getiriyor. İstanbul Maslak Otel'de gerçekleşecek olan etkinlikte Tek Doz Dijital’in ve Social Touch'ın kurucusu Dr. Sertaç Doğanay da "Pazarlamada Yeni Trendler, Dijital Pazarlama ve Mobil Dünya Yenilikleri" adlı oturumda konuşmacı olarak yer alacaktır. Tek Doz Dijital’in iletişim, Social Touch’ın ise hizmet sponsorları arasında yer aldığı etkinliğe tüm sağlık sektörü davetlidir.
|
|